S:t eriks dagen

Det va S:t eriks dagen i skolan idag, alltså vi slutade vid 13.00 .. o de flesta vet inte vad S:t eriksdagen är för nåt o de kan jag berätta. Jo de e så att vi delar upp oss i gruppen, en från varje klass från dagis upp till 9an o de äldsta är ledarna alltså de i 9an men i mitt lag fanns det ingen 9a utan de va Anjuli i åttan som va vår ledare. Och sen så finns det olika stationer som man ska göra sitt bästa för att få tio poäng, t.ex. att kasta ballong, springa o bära nån på ryggen på tid, dansa pausa, gissa vilken artist o sånna saker sen så är det också en tipsrunda och de två lagen som har samlat ihop flest poäng ska köra en dragkamp , den som vinner det vinner allt! Sen efter fick vi glass som alltid, sen tagga alla hem. O det gör vi varje år , men på höstterminen har vi nåt som heter kikoff dagen o det är det i princip samma sak som S:t eriks dagen men det är lärarna som är lag ledare och de i 9an gör stationerna. Sen på slutet va det en utslagsfråga o den va. " Hur många myr arter finns det i världen?" höhö hur mycket tror ni? Vi gissade på 70, hahaha helt fel! Det finns 8600 myr arter! Oherre! haha va många! Men men vi hade det kul som alltid o mitt lag kom 8a.. inte det bästa men det ska bli bättre nästa år! Nu så ska jag bara ta det lungt o kanske somnar på soffan haha för är fett trött. see yah!





Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



»Namn: [Fyll i ditt namn]
»Ålder: [Fyll i din ålder]

»Om mig: [Här kan du skriva lite kort om dig själv]