om göteborg resan

Som sagt så åkte jag med klassen på en studieresa till Göteborg. Vi samlade 9.00 i ringen i centralen o sen så tog vi tåget mot Göteborg som åkte i 3 timmar. I tåget så va de skit kul , vi gick fram o tbx i tåget o så , vi snacka skit o satt i caféterian haha aja tiden gick fett snabbt. Vi va framme vid halv 1 o de va sjukt varmt , mycket varmare än här i stockholm! hållde på o dö o det bara rann ur mig. Vi lämnade våra bage o så käkade i deras skola, jag svär de har skit god skolmat! O deras skola va skit stor, miljoner trapor! Efter att vi käkade hamburgare så tagga vi till Liseberg! Det va sjukt kul där! Jag o fiona åkte allting men fiona åkte bara inte atmosfear, det är som frittfall men dubbel så längre! Det fanns sjuk många andra roliga saker som inte finns i grönan, men det är ju klart! På kvällen så åkte jag,fiona,jimmi,enrique o daniella en vatten banna, vi åkte den minst fem gånger i rad , de två sista gångerna då åkte båten ner så snabbt att all vatten kom in i båten så att våra skor va helt genomblöta o mina leggins såg ut som ny tvättade! När vi gick så kom det ut vatten ut skorna haha såg skit roligt ut. O de fanns ingen sol vid 23.00 haha så det tog as lång tid tills vi torka! Vi va tbx i skolan halv 12 typ o så duscha o fixa oss för natten. De va oskönt o sova! O killarna kunde nt hållakäften o kastade saker som lät, men tillslut somna jag, jag sov ba fyra timmar o några sov ingenting alls! Nästa dag så fixa vi oss o åt frukost och så skulle vi träffa göteborgarna vid typ ett museeum, vi åkte dit o jag o fiona gick barfota enda till stan för våra skor var fortfarande genom blöta! Ah vi gick in o så gick vi typ in i en djungel o såg apor o tropiska fåglar o massor med fiskar o.s.v. sen fanns det rum med olika experiment, vi va där i typ tre timmar o sen så åkte vi till en kyrka i göteborg o snacka lite där med prästen o så fick vi fika. Efter det gick vi in till stan och åkte en båt som heter paddan o den var en runda runt göteborg o de va en guide som snacka om göteborg oxå. Typ det sista vi gjorde va o käka i ett stort centrum , vi åt nån buffé o sen så fick vi gå runt själv till halv 8 i centrum, vi gick runt lite o så med alex,fiona,jimmi o enrique när vi nt palla gå runt med så gick vi upp på taket o där chilla vi o hade det kul haha mer detaljer skriver jag inte! Klockan närmade sig halv 8 så vi gick ner o möte alla i åhléns city o så åkte vi tbx till skolan o hämta vårt bage. haha varje samling vi hade så kom jag o fiona alltid försent o de va skit sura på oss haha. Vi ville fan inte tbx till stockholm! Vi sa hej då till alla i göteborg o sen gick på tåget! haha sen så hemresan va lite tråkigare för vi ville stanna kvar! Sen så körde vi sanning o konka o lite sånt. I stockholm va de skit kallt när vi kom, de va mkt varmare i göteborg! Jag saknar alla redan! Här kommer det lite bilder o sen så kommer det komma fler i andra inlägg. PUSS!

















Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



»Namn: [Fyll i ditt namn]
»Ålder: [Fyll i din ålder]

»Om mig: [Här kan du skriva lite kort om dig själv]