dagens tips - för en finare hud

Mina Tips för en finare hud!
1- När du duschar se då till att inte få schampo, balsam eller tvålrester i ansiktet, låt därför inte schampot rinna i ansiktet! Tvätta dig inte heller med din duschtvål i ansiktet! Produkterna du använder i håret är inte bra för sitt ansikte!
2-Många billiga produkter även apotekets innehåller saker som i längden inte alls är bra för din hud! typ alkohol och olika kemikalier!
3-Dom produkter jag vill rekommendera som passar alla och är hudvänliga och utan konstiga tillsatser som inte täpper till porerna är Rosenserien och Dermalogica.
4-Använd mineralsmink, jag använder bara ID smink. detta kan du fynda på tradera!
5- tvätta alltid ansiktet med ljummet vatten, varken för varmt eller för kallt!!
6- Får du en finne, låt helst bli den men är du som jag och inte kan låta bli att klämma, lägg först på tandkräm helst över natten och ta sedan papper och kläm försiktigt låt inte dina fingrar komma åt finnen, du har alltid massa bakterier på händerna!

7- Har du problem pormaskar eller bara stora synliga porer? viktigast är att du använder mineralsmink, bra ansiktsprodukter och gör en peeling ett par gånger i veckan, se tips här nedan!
kemiskt peeling är väldigt bra och tar bort pormaskar och minskar porer men detta är väldit dyrt och inget du kan göra själv hemma!

Jag tycker oftast peelingarna man köper är ganska dåliga och DYRA och gör därför egna! Detta blir superbilligt!!

8- MINA BÄSTA TIPS!!
NI MÅSTE TESTA!!

Vanlig peeling perfekt  både för torr och fet hy, du blir supermjuk!
Ta ca en tesked salt och en tesked socker
Blanda i honung så att det blir en fast gegga.
Blöt ansiktet med vatten och massera sedan in "geggan" noga i ansiktet och skölj sedan bort! smörj ansiktet med din hudkräm.

DJUP-Rengörande Peeling för stora porer/pormaskar MIN FAVORIT!! 
Du blir super mjuk och helt ren i huden, porerna försvinner nästan helt!! jag vet att tex många modeller använder bakpulver för en finare hud!
Det kan kännas lite läskigt först när bakpulvret kommer på huden, men det blir kanon, jag lovar!

tag ca två teskedar bakpulver
en tesked vatten
en tesked citronsaft (jag har en sån där plast-citron som innehåller citronsaft( köp på ica, billigt och håller väldigt länge i kylen) Blanda ihop!
lägg på "geggan" snabbt i ansiktet, den stelnar fort i glaset. lägg dig ner i ca 5-10 minuter då bör masken ha stelnat.
skölj och massera samtidigt bort med ljummet vatten!
viktigt att smörja ansiktet efterråt!

Allt du behöver för båda recepten!
Socker, salt, honung, bakpulver, citron och vatten








Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



»Namn: [Fyll i ditt namn]
»Ålder: [Fyll i din ålder]

»Om mig: [Här kan du skriva lite kort om dig själv]